En löpande dialog med våra hyresgäster
Den öppna dialogen med hyresgästerna och de enkäter som löpande genomförs är viktiga för oss som fastighetsägare så vi prioriterar rätt frågor. Vi genomför årligen en hyresgästenkät, där resultatet jämförs med andra hyresvärdar i Stockholmsregionen. Samtliga medarbetare oavsett roll involveras för att ta fram förslag på skräddarsydda åtgärdsplaner såväl kortsiktiga som långsiktiga utifrån enkäternas resultat. Till exempel, i samtliga områden i tidigare hyresgästenkäter har många hyresgäster efterfrågat förbättrade digitala verktyg. Under 2022/2023 har vår digitala kundservice uppgraderats och den digitala portalen för boende utvecklas kontinuerligt med fler och smidigare tjänster.
För oss är en kontinuerlig dialog med våra hyresgäster grunden till en professionell och långsiktig förvaltning. Lyhördhet för de boendes önskemål och tydlighet i informationsgivningen är två grundstenar i den dagliga kontakten.
Fler siffror ur 2023 års hyresgästenkät
Höga poäng för bemötande, kommunikation och vårt trygghetsarbete, men en önskan om mer underhåll i trapphus och utemiljö. Här nedan kan du se det övergripande resultaten för hyresgästenkäten 2023. Stort tack till alla ni som svarade på enkäten!