Kundundersökning för nöjdare hyresgäster 

Varje år gör vi en enkätundersökning bland våra hyresgäster. Vi frågar om hur du trivs i bostaden och i området samt vad du som hyresgäst tycker om oss som hyresvärd. Dina åsikter är viktiga för oss! Svaren ligger till grund för vad vi kan göra för att öka din trivsel och vår service på kort och lång sikt.

En löpande dialog med våra hyresgäster

Den öppna dialogen med hyresgästerna och de enkäter som löpande genomförs är viktiga för oss som fastighetsägare så vi prioriterar rätt frågor. Nytt från och med hösten 2024 är att vi skickar ut enkäten löpande under året. Det innebär att några hyresgäster får enkäten vid en tidpunkt och andra vid en annan tidpunkt. Innan året är slut har samtliga våra hyresgäster fått möjlighet att svara på frågorna. På det här viset kan vi på John Mattson löpande följa resultatet och bli mer snabbfotade med att vidta åtgärder där vi ser att det behövs.

För oss är en kontinuerlig dialog med våra hyresgäster grunden till en professionell och långsiktig förvaltning. Lyhördhet för de boendes önskemål och tydlighet i informationsutskick är två grundstenar i den dagliga kontakten.

Vid årets slut sammanställs alla svar och vi återkopplar sedan resultatet till våra hyresgäster via Mina Sidor.

Fokus under 2025

Höga poäng för hjälp när det behövs och trivsel i området, men också en önskan om mer underhåll i utemiljön och bättre städning i allmänna utrymmen. Därför kommer vi att arbeta med förbättrade städrutiner och en mer trivsam utemiljö. Detta är en del av vårt fokus under 2025, men vi kommer självklart att anpassa insatserna utifrån behoven i varje område. Stort tack till alla som deltog i enkäten!

 

Delta och ha chansen att vinna en halv fri månadshyra!


Alla som svarar på hyresgästenkäten 2025 innan undersökningen stänger vid årsskiftet 2025/2026 är med i en utlottning av en halv fri månadshyra. Utlottningen sker slumpvis och genomförs av AktivBo i januari 2026. Beräkningen av vinsten baseras på din hyra i december 2025 och eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Dina synpunkter är viktiga för oss och hjälper oss att förbättra både service och trivsel i våra områden. Tack för att du tar dig tid att svara!


Vinnaren av en halv månadshyra 2024!

 

Grattis, Antonia! Vad betyder vinsten för dig och har du något särskilt du planerar att göra med det du sparar in?
Tack! Det är alltid kul att få en oväntad ekonomisk lättnad. Jag har ett kamremsbyte på bilen som måste göras, och det är inte billigt, så det känns väldigt skönt att bara behöva betala halva hyran den här månaden.

Har du lärt känna några av dina grannar, och hur upplever du gemenskapen i området?
Jag har bott här i drygt nio år så jag känner några i trapphuset. Vi hälsar och småpratar när vi ses i hissen. Det har varit en del nya ansikten genom åren, men det känns ändå som en trevlig gemenskap.

Vad tyckte du om hyresgästenkäten? Var det något du särskilt gillade eller saknade?
Jag tyckte att frågorna täckte det viktigaste. Inget speciellt jag saknade, det var en bra enkät!

Hur trivs du i Hammarby Sjöstad och vad tycker du är det bästa med att bo här?
Jag trivs väldigt bra! Det bästa är närheten till både natur, vatten och restauranger. På sommaren är det fantastiskt att kunna ta båten in till Nybrokajen eller Djurgården.

Har du synpunkter?

Du som bor hos oss är alltid välkommen att dela med dig av dina synpunkter, även innan och efter kundundersökningen. Skicka ett mail till oss med dina tankar genom att klicka på knappen nedan.

Kontakta oss

Hittade du den information du letade efter?

Tack för ditt svar!

Vi hjälper dig!

Hittade du information du sökte?

  • Ange din E-postadress om du vill att vi ska svara på ditt meddelande.